loading...
انجمن تخصصی اندروید
آخرین ارسال های انجمن
mzarrin بازدید : 313 جمعه 15 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
سرانجام کهکشانی سوم سامسونگی ها معرفی شد و ثابت کرد بسیاری از شایعات در مورد این محصول صحیح می باشند.

به گزارش جی اس ام از سی نت، کهکشانی سوم سامسونگی ها اینبار هم با بدنه ای تمام پلاستیکی اگرچه از این لحاظ بسیاری را نا امید کرد اما قدرت سخت افزاری آن کماکان گلکسی 3 را به عنوان گل سرسبد محصولات سامسونگ و (شاید) تلفن های همراه سری اندروید نگه می دارد. پردازنده چهار هسته ای، و پیشرفت کنترل های ویدئویی از قابل ملاحظه ترین پیشرفت های سامسونگ گلکسی اس 3 می باشد.


تلفن همراهی با صفحه نمایش 4.8 اینچی سوپر آمولد HD و با رزولیشن 720 * 1280 ، دوربین 8 مگاپیکسل، باطری 2100 میلی آمپری و یک پردازنده قدرتمند چهار هسته ای به همراه سیستم عامل اندروید 4 به دو رنگ آبی و سفید. مشخصات دقیق تر این محصول و عکس هایی بیشتر در زیر قابل مشاهده است.

•    General: GSM 850/900/1800/1900 MHz, UMTS 850/900/1900/2100 MHz, HSDPA 21 Mbps, HSUPA 5.76 Mbps; 4G (regional))
•    Form factor: Touchscreen bar phone
•    Dimensions: 136.6 x 70.6 x 8.6 mm, 133 g
•    Display: 4.8" 16M-color HD (720 x 1280 pixels) Super AMOLED capacitive touchscreen, Gorilla Glass
•    CPU: Quad-core 32nm ARM Cortex A9 1.4 GHz processor, Exynos 4212 Quad chipset
•    GPU: Mali-400MP
•    RAM: 1GB
•    OS: Android 4.0.4 (Ice Cream Sandwich)
•    Memory: 16/32/64GB storage, microSD card slot
•    Camera: 8 megapixel auto-focus camera with face detection, touch focus and image
stabilization; Full HD (1080p) video recording at 30fps, LED flash, 1.9MP front facing camera, video-calls
•    Connectivity: Wi-Fi a/b/g/n, Wi-Fi hotspot, Bluetooth 4.0+HS, standard microUSB port,
GPS receiver with A-GPS, 3.5mm audio jack, FM radio, TV-out, USB-on-the-go, NFC
•    Battery: 2100 mAh
•    Misc: TouchWiz 4.0 UI, DivX/XviD codec support, built-in accelerometer, multi-touch input, proximity sensor, gyroscope sensor, Swype text input, RGB light













mzarrin بازدید : 269 پنجشنبه 14 اردیبهشت 1391 نظرات (0)


گروه خبری GSM: جدول بالا، جدیدترین آمار بازار تلفن همراه در آمریکا است که توسط موسسه کام اسکور ارایه شده. در این گزارش، سه ماهه اول سال ۲۰۱۲، با مدت مشابه در سال ۲۰۱۱ مقایسه شده است. همانطور که می بینید اندروید بیشترین رشد را داشته و هم اکنون ۵۱ درصد بازار تلفن های هوشمند را در تصرف دارد.

به گزارش نارنجی، اپل نیز ۱.۱ درصد رشد داشته و ۳۰ درصد بازار را در اختیار دارد. اما خبر بد برای مایکروسافت و نوکیا است که با وجود تبلیغات گسترده در آمریکا با کاهشی حدود 0.8 درصد هم اکنون کمتر از ۴ درصد بازار را در اختیار دارند. هر چند باید منتظر آمار ماه های بعدی باشیم تا ببینیم این تازه وارد ها چگونه عمل کرده اند.

در این میان اوضاع برای شرکت ریم از همه بدتر بوده و با سقوطی نزدیک به چهار درصد، هم اکنون ۱۲.۳ درصد بازار را در اختیار دارد. این آمار همچنین می گوید که بیش از ۱۰۶ میلیون نفر در آمریکا از تلفن هوشمند استفاده می کنند و بیش از ۲۳۴ میلیون نفر در این کشور از تلفن همراه استفاده می کنند. بنابراین تقریبا نیمی از کاربران سراغ تلفن های هوشمند رفته اند.

در جدول پایین هم می توانید ببییند که کدام شرکت ها، بازار تلفن همراه را در اختیار دارند. سامسونگ اول است و ال جی و اپل مقام های بعدی را در اختیار دارند. این آمار کل بازار تلفن های همراه، شامل تلفن های هوشمند و بقیه مدل ها را نشان می دهد.


mzarrin بازدید : 279 پنجشنبه 07 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
محصولی دیگر از گوگل Google Drive


تا پنج شش ساعت پیش آخرین خبر غیررسمی در مورد سرویس فضای ذخیره سازی آنلاین شرکت گوگل که با نام Google Drive شناخته میشه رو داشتیم و حالا این سرویس پس از مدتها انتظار و شایعات مختلف بالاخره رسما معرفی شد.

این Cloud Storage شرکت گوگل 5GB فضای ذخیره سازی آنلاین به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار میده و اگه فضای بیشتری بخواید باید پول بدهید. گفته میشه که این سرویس به ازای هزینه که کاربر صرف میکنه تا 16TB ( ترا بایت ) در اختیار کاربر قرار میده ( که البته این نسخه از سرویس Google Drive بیشتر به درد شرکتها و سازمانها میخوره ).

این سرویس در حال حاضر آنلاین شده، میتونید به آدرس drive.google.com برید و حساب کاربری خودتون رو ایجاد کنید


یه App اندرویدی با امکانات کامل نیز برای این سرویس از هم اکنون در دسترس هست این نرم افزار جایگزین نرم افزار قدیمیتر Google Docs میشه. گوشی های اندرویدی با استفاده از این APP قادرند به صورت مستقیم فایلهای مختلف در Google Drive آپلود کنند. سرویس Google Drive با بقیه سرویس ها و قابلیت های شرکت گوگل به راحتی Sync میشه .

نسخه های مختلف این سرویس به همراه قیمت ها:

- 5GB فضای ذخیره سازی آنلاین به صورت رایگان
- 25GB فضای ذخیره سازی آنلاین،ماهیانه 2.49 دلار
- 100GB فضای ذخیره سازی آنلاین،ماهیانه 4.99 دلار
- 1TB فضای ذخیره سازی آنلاین، ماهیانه 49.99 دلار
- سرویس ویژه فعالیت های تجاری تا 16TB
- این سرویس حجم صندوق Gmail کاربر رو نیز تا 25GB افزایش میده

منبع
mzarrin بازدید : 369 پنجشنبه 07 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
کدام سیستم عامل بیشتر هنگ می کند؟ اندروید یا iOS
گروه تحقیقاتی Crittisicm مدت زیادی را صرف بررسی سیستم عامل های موبایل کرده است.

این گروه با بررسی دو سیستم عامل پرطرفدار iOS و Android به این پرسش که کدام یک از این دو سیستم عامل بیشتر هنگ می کند پاسخ داده است.

گروه تحقیقاتی Crittisicm همچنین اعلام کرده که این تحقیقات بر روی تعداد زیادی از دستگاه های مجهز به سیستم عامل Android و iOS انجام گرفته و نتیجه نیز جالب از کار در آمده است.

چراکه نشان می دهد نسخه های جدیدتر سیستم عامل ها حین اجرای برنامه، بیشتر از نسخه های قدیمی تر، دچار مشکل می شوند.


پیش از اعلام نتیجه کلی تحقیقات جالب است بدانید: سیستم عاملی که بیشترین میزان هنگ کردن در بین همه نسخه های سیستم عامل های iOS و Android را داشت، نسخه 5.0.1 سیستم عامل iOS بود.

البته این به این معنی نیست که iOS به طور کل بیشتر از اندروید، هنگ می کند.

حدود 28.64% از کل دستگاه های مجهز به iOS 5.0.1 در طول این تحقیقات هنگ کردند. جالب است بدانید نسخه های جدیدتر iOS بیشتر دچار حمله می شوند.

این درحالی است که یکی از دغدغه های کاربران آیفون، این است که گوشی خود را به آخرین نسخه iOS آپدیت کنند.


مدیر عامل شرکت Crittercism که عهده دار انجام این تحقیقات بوده اعلام کرده است:

" بسیاری از مشکلات نرم افزاری در اثر ایرادات سخت افزاری به وجود می آید. گاهی اوقات سوئیچ کردن بین Wi-Fi و GPS موجب هنگ کردن سیستم می شود. علاوه بر این برنامه هایی که حجم زیادی از حافظه را درگیر خود می کنند نیز ممکن است باعث هنگ کردن سیستم شوند. "

یکی از عوامل مهم توقف سیستم عامل iOS حین اجرای برنامه، این است که کاربران iOS برنامه و App های خود را آپدیت نمی کنند و گاهی برنامه های قدیمی، خود باعث ایجاد مشکل در سیستم عامل می شوند.

در حالی که کاربران اندروید می توانند از ویژگی Auto Update برنامه هایشان استفاده کرده و بدون نیاز به آپدیت دستی، آنها را به روز کنند.

نمودار زیر بیشترین میزان هنگ در سیستم عامل های مختلف اندروید را نشان می دهد.


ما تعداد مشخصی از Appها را بر روی هر دو سیستم عامل تست کردیم.


برای بررسی اینکه کدام OS بیشتر دچار حمله می شود، App ها را به سه دسته تقسیم کردیم و هر بار آنها را بر روی یکی از نسخه های اندروید و iOS مورد بررسی قرار دادیم.


*** دسته اول App ها بر روی هر دو OS تست شدند. App های اندروید حدودا 0.15% اوقات هنگام اجرا دچار توقف شدند ولی App های iOS حدودا 0.51% اوقات دچار هنگ و ایراد شدند. یعنی App های iOS حدودا 0.44% بیشتر از برنامه های اندرویدی دچار Crash شدند.

*** در دسته دوم برنامه هایی که روی این دو سیستم عامل اجرا شدند، برنامه های اندروید 0.73% و برنامه های IOS حدودا 1.47% اوقات باعث هنگ کردن سیستم شدند. در دسته دوم برنامه ها هم، دستگاه های مجهز به iOS ما را سرافکنده کردند و بیشتر دچار هنگ شدند.

*** در دسته سوم اجرای برنامه ها 2.9% از برنامه های اندرویدی حین اجرا، متوقف می شدند در حالی که 3.66% از برنامه ها iOS اوقات باعث هنگ کردن سیستم شدند. یعنیدستگاه های مجهز به iOS حدودا 0.76% بیشتر از دستگاه های مجهز به Android هنگ می کردند.


قبل از اینکه بخواهید طرفداری خود را نسبت به هر یک از سیستم عامل ها اعلام کنید باید بگوییم که این بررسی در حالی انجام شد که اپل نسخه iOS 5.0 را عرضه کرد و مدت کمی پس از آن 5.0.1 که در واقع اصلاحیه نسخه 5.0 بود نیز عرضه شد.

در حالی که در طول زمان بررسی هنوز نسخه Ice Cream Sandwich اندروید عرضه نشده و مورد بررسی گروه تحقیقاتی Crittersicm قرار نگرفته بود. شاید اگر اپل نسخه های 5.0 و iOS 5.0.1 را عرضه نکرده بود نتیجه این تحقیقات کمی متفاوت می شد.



آمار و ارقام به وضوح میزان بیشتر هنگ کردن iOS را نسبت به اندروید نشان می دهد. شما می توانید نتیجه این آمار را به صورت کلی در جدول زیر مشاهده کنید.



mzarrin بازدید : 346 پنجشنبه 07 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
مقایسه سه سیستم عاملandroid V 4.0,ios V5.1,windows phone V7.5
در این بخش به مقایسه سیستم عامل های iOS 5 , Android 4.0 , Windows Phone 7.5 خواهیم پرداخت . این سیستم عامل ها به تازگی عرضه شده و هر یک طرفداران خاص خود را یافته اند . در این تاپیک به مقایسه مسائل مهم این ۳ سیستم عامل میپردازیم .



اگر چه مقایسه سیستم عامل های iOS 5 و فون ۷٫۵ با سیستم عامل تازه منتشر شده آندروید ۴ عادلانه به نظر نمیرسد ، (به دلیل آزمایش بودن این نسخه) اما در این مقایسه تنها به ویژگی های اصلی آنها اشاره شده که هر یک برتری خاصی دارند .

IOS :

iOS که در سال ۲۰۰۷ به عنوان سیستم عامل رسمی آیفون شناخته شد که لقب پیشرفته ترین سیستم عامل تلفن همراه در دنیا را نیز از آن خود کرد . در مورد این سیستم عامل گفته شد ، تا ۵ سال آینده هیچ سیستم عاملی برتر از iOS عرضه نخواهد شد . تا به امروز چهار نسخه بسیار پیشرفته از iOS عرضه شده بود که هر یک قابلیت ها و ویژگی های جدید را رونمایی کردند ، سر انجام در تاریخ ۱۲ اکتبر امسال نسخه جدید این سیستم عامل موسوم به iOS5 عرضه شد که ویژگی ها و ابزار های خاصی نیز بهره مند است .

آندروید :*

سیستم عامل آندروید در سال ۲۰۰۷ متولد شد . از آندروید برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ در گوشی HTC استفاده شد که گروهی از کارشناسان آن را سریع ترین سیستم عامل آن سال نامیدند . به دلیل پیچیده بودن ، و عدم تجربه کاربران نسبت به اینگونه سیستم عامل ها آندروید اولیه محبوبیت خود را از دست داد تا جایی که به سرعت این سیستم عامل به عرضه نسخه های مختلف معایب قبلی خود را پوشاند . حال آندروید نسخه ۴ منتشر شده که انتظار میرود یک تجربه بسیار خوب برای علاقه مندان باشد .

ویندوز فون :*

ویندوز تلفن های همراه موسوم به ویندوز فون ۷ ، تجربه جدید برای دارندگان تلفن همراه ، در این نسخه تمامی کاربران و کارشناسان معتقد بودند که کار کردن با این سیستم عامل بسیار آزار دهنده میباشد ، زیرا شما بیش از حد محدود میباشید ! به تازگی سیستم عامل ویندوز فون ۷٫۵ منتشر شد تا تمامی محدویت ها محو شود و کاربر لذت بیشتری از نسل جدید داشته باشد . این سیستم عامل از نظر محبوبیت با iOS و آندروید قابل مقایسه نیست اما انتظار میرود با قرار دادن این سیستم عامل در قلب گوشیهای نوکیا محبوبیت نیز افزایش بیاید .
منبع:i-os.ir
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 69
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 341
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 18
  • بازدید ماه : 289
  • بازدید سال : 9,588
  • بازدید کلی : 70,872